Pe data de 31 mai, rapoartele financiare consolidate pentru primul trimestru al anului 2018, prezentate de societatea pe acțiuni Grindeks la bursa Nasadq Riga, arată că cifra de afaceri a companiei a constituit 34,8 milioane de euro, ceea ce reprezintă cu 2,9 milioane euro sau cu 9% mai mult decât în primul trimestru al anului 2017. Reieşind din aceasta, profitul net al concernului atribuit acționarilor societății-mamă , în primul trimestru al anului 2018 a constituit 3,2 milioane euro, ceea ce reprezintă cu 1,3 milioane sau cu 29% mai puțin decât în aceeași perioadă din 2017. Rentabilitatea profitului brut în primul trimestru al anului 2018 a fost de 55%, iar rentabilitatea profitului net – 9%.În primul trimestru al anului 2018, produsele companiei au fost exportate în 58 de țări, în valoare totală de 32,3 milioane de euro, cu 2,6 milioane sau cu 9 % mai mult decât în primul trimestru al anului 2017.
Președintele Consiliului S.A. Grindeks Kirov Lipman: „Inovațiile și dezvoltarea continuă a portofoliului de produse, precum și investițiile constante în marketing și vânzări au contribuit la realizarea obiectivelor stabilite de Consiliul de Administrație al S.A „Grindeks ” în primul trimestru al acestui an.”
Volumul vânzărilor formelor farmaceutice finite în primul trimestru al anului 2018 s-a ridicat la 32,4 milioane de euro, crescînd în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut cu 2,8 milioane euro sau cu 9%.
Volumul vânzărilor formelor farmaceutice finite în Rusia, alte țări CSI și Georgia, în primul trimestru al anului 2018 a ajuns la 21,4 milioane euro, cu 0,9 milioane sau cu 4% mai mult decât în primul trimestru al anului 2017. Comparativ cu primul trimestru al anului 2017, în aceeași perioadă a anului 2018, cea mai semnificativă creștere a vânzărilor a fost realizată în Uzbechistan – o creștere cu 94%, în Belorusia – cu 40%, în Georgia –cu 34%, în Cîrgîstan – cu 20%, iar în Armenia şi Tadjichistan – cu 16%.
Vânzările în țările UE în primul trimestru al anului 2018 au atins 10,7 milioane euro,cu 2 milioane sau cu 23% mai mult decât în aceeași perioadă a anului 2017. Volumul vânzărilor în primul trimestru al acestui an, comparativ cu primul trimestru al anului 2017, a crescut de 6 ori în Polonia, în Olanda – cu 94%, în Slovacia – cu 81%, în Suedia- cu 37%, în Cehia – cu 27% și în Finlanda – cu 22%. Vânzările în Letonia în primul trimestru al acestui an au ajuns la 1,9 milioane euro, ceea ce constituie cu 0,3 milioane euro sau cu 17% mai mult comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

În primul trimestru al anului 2018, vânzările substanțelor active au ajuns la 2 milioane euro, ceea ce reprezintă cu 0,1 milioane euro sau cu 5% mai mult decât în primul trimestru al anului 2017.
Principalele piețe pentru substanţele active ale companiei Grindeks în perioada de raportare au fost țările UE, SUA, Australia și Japonia. Cele mai populare substanțe active ale companiei Grindeks în primul trimestru al anului 2018 au fost ftorafur, dexmedetomidină, oxitocină, zopiclonă, antipamezol, detomidină, pimobendan și medetomidină.
Președintele Consiliului S.A. Grindeks Juris Bundulis: „Pentru a ne atinge obiectivele principale stabilite pentru acest an, suntem tot mai concentraţi pe soluții integrate pentru a satisface necesităţile pacienților, lucrăm pentru a extinde gama de medicamente generice, pentru a extinde portofoliul nostru de produse cu preparate de generație nouă. Continuă cu succes procesul de înregistrare pe piețele strategice importante, de exemplu, forma finită a preparatului AUDC (acid ursodeoxicolic) a fost deja înregistrată în 22 de țări. Competiția este tensionată, de aceea „Grindeks” folosește toate avantajele pentru a-și atinge obiectivele. „